Czy wiesz, jaki owoc i warzywo ma najwięcej witaminy C?

Utarło się, iż to, co ma najwięcej witaminy c, jest cytryną. Wbrew temu przekonaniu najwięcej tej witaminy dostarczymy organizmowi poprzez zjadanie kilka owoców dzikiej róży dziennie. W rankingu znajduje się ona na pierwszym miejscu, a drugie po niej to rokitnik. Zaskakujące wyniki badaczy dają nam zielone światło w zapobieganiu niedoborom pożądanej witaminy C za pomocą rodzimych roślin. Oba krzewy rosną w Polsce i łatwo można z nich owoce pozyskać.

Jakie owoce powinny królować w naszej diecie?

W diecie powinno znaleźć się wiele różnorakich owoców, nie tylko tych bogatych w witaminę C. Nasz organizm potrzebuje zbilansowanego pożywienia, aby mógł czerpać z niego wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Skupiając się jednak na omawianej witaminie uodporniającej układ immunologiczny należy wypunktować (poza tymi wyżej już wymienionymi), takie owoce jak porzeczka czarna, czerwona i biała, (z czego najwięcej wit. C ma czarna), pigwa, pomarańcze, grejpfruty, limonki, poziomki, truskawki, jeżyny, czarne jagody leśne, borówki leśne czerwone itp.

Które warzywo uchroni nas przed przeziębieniem?

Brak witaminy C obniża naszą odporność i łapiemy przeziębienia oraz inne infekcje. Dostarczenie zbawiennej witaminy nie powinno przysparzać nam kłopotów, gdyż oprócz owoców, mamy jeszcze dostęp do warzyw. Jarzyny tak samo jak owoce mogą nam dostarczyć cennego składnika. To papryka czerwona, zielona oraz żółta, zielona natka pietruszki, kapusta biała i czerwona oraz pomidory. Kto lubi ćwikłę, dostarczy wit. C dzięki zawartemu w niej chrzanowi.

Czy tylko surowe owoce i warzywa mają witaminę C?

W gotowanych warzywach i owocach niewiele tej witaminy będzie. Z badań wynika, iż najwięcej witaminy c pozostaje w przetworzonej papryce i dzikiej róży. Bardzo cennym surowcem zawierającym niezbędną witaminę jest ocet jabłkowy oraz wszelkie warzywne kiszonki (kapusta kiszona, ogórki kiszone, kwas buraczany i inne ukiszone warzywa, najlepiej w warunkach domowych). Warto zjadać kiszonki codziennie w surówkach, a woda z ogórków kiszonych czy kapusty może posłużyć jako orzeźwiający napój.

Suplementy z Witaminą C znaleźć można w sklepie z produktami naturalnymi ochnaturalnie.pl